OCR do faktur i dokumentów
Technologia OCR
OCR to od angielskiego skrótu Opitcal Character Recognition, czyli automatyczne rozpoznawanie tekstu przez program. W przypadku firm wykorzystywane do odczytywania skanów i zdjęć dokumentów. OCR faktur w Comarch ERP XT usprawniliśmy nie tylko odczytywanie danych, ale i umieszczanie ich w odpowiednim miejscu w programie jak i również automatyczne sprawdzanie numeru NIP w bazie GUS i pobieranie danych firm.
Dane pobierane przez OCR Comarch ERP XT ze skanu dokumentu:
Jak działa OCR w Comarch ERP XT?
Możliwość wysłania faktury online znacząco usprawniła prowadzenie biznesu, kolejnym technologicznym ułatwieniem jest wprowadzanie danych z faktury do programu bez konieczności przepisywania i przeklejania danych ręcznie co znacząco przyspiesza wprowadzanie faktur do systemu. Aby wprowadzić fakturę do systemu przez funkcję OCR należy wykonać cztery proste kroki:
- Zeskanować lub zrobić zdjęcie fakturze
- Załadować plik z fakturą do usługi Comarch OCR, która przetwarza fakturę i zwraca dane merytoryczne do systemu ERP
- Sprawdzić poprawności odczytanych danych
- Zatwierdzić dokument w systemie ERP.
Mechanizm OCR jest oparty na sztucznej inteligencji, dzięki niej program rozpoznaje i rozumie tekst. Do programu możesz dodać obraz w formacie PDF, JPG, JPEG, TIFF, PNG. Program zmieni obraz na tekst i odczyta z niego dane, a także przypisze je do odpowiednich kategorii. Tak przygotowana przez OCR faktura zostaje wprowadzona do systemu Comarch ERP XT i kolejno może być zweryfikowana, zaksięgowana i zarchiwizowana przez użytkownika.