Moduł Magazyn został stworzony z myślą o przedsiębiorcach, którym zależy na ewidencji stanów magazynowych sprzedawanych przez nich produktów. Dzięki funkcjom modułu można automatycznie przeprowadzić inwentaryzację oraz spis z natury, a także włączyć kontrolę stanów magazynowych dla produktów. Program sam zablokuje sprzedaż towarów, których nie ma w magazynie.
Wszystkie dokumenty wystawione w module Faktury, zarówno sprzedażowe jak i kosztowe, w modelu ewidencji stanów magazynowych opierają się na stanach towarowych w module Magazyn. Dodatkowo, do sprzedaży detalicznej, którą można prowadzić bezpośrednio w programie dostępnym poprzez przeglądarkę WWW oraz aplikacje mobilne, stworzyliśmy także dedykowaną aplikację na urządzenia z systemem iOS o nazwie POS. Jest to moduł skupiający się na szybkości obsługi klienta oraz prostocie jego obsługi. Ma on ograniczoną funkcjonalność w porównaniu do sprzedaży paragonowej z programu, ale jego głównym zadaniem jest szybka obsługa klienta i nauka użytkowania. Moduł oprócz wielu ułatwień (forma prezentacji towarów i sprzedaży, przydzielania rabatów, podpowiedzi wydania reszty itp.) jest zintegrowany z przenośnym terminalem płatniczym oraz przenośną drukarką fiskalną. Dzięki połączeniu modułu z magazynem, nie uda nam się sprzedaż towaru poniżej jego stanu magazynowego.
Moduł Magazyn, umożliwiający ewidencję stanów oraz ruchów magazynowych, jest konieczny dla firm chcących ten stan kontrolować oraz tych, które są zobligowane do jego kontrolowania (firmy pracujące na pełnej księgowości i zajmujące się m.in. obrotem towarowym). Moduł Magazyn sprawdzi się zarówno dla firmy sprzedającej w modelu B2B, małego sklepu detalicznego, jak i dla firmy prowadzącej swój własny sklep internetowy. W przypadku sklepu internetowego z programu Comarch ERP XT pobierane są dane o towarach, ich opisach, zdjęcia, ceny i dostępność, a z e-Sklepu wracają informacje o zamówieniach klientów do realizacji. Stany magazynowe aktualizowane są po każdej operacji w systemie, co pozwala na pełną kontrolę sprzedaży i uniknięcie jej w wypadku braku stanów magazynowych.
Moduł magazynowy w programie Comarch ERP XT pozwala obsłużyć:
przyjęcia i wydania towarów z magazynu – ważnym aspektem jest to, że dzieje się to automatycznie po wprowadzeniu dokumentów przychodowych i kosztowych,
kontrolę stanów magazynowych i blokadę sprzedaży poniżej tych stanów,
możliwość wyboru, które towary mają mieć kontrolowany stan, a które nie,
obsługę kodów EAN, co znacznie usprawnia pracę z wykorzystaniem czytników kodów kreskowych,
Na czym polega obsługa stanów magazynowych? Co to jest FIFO?
Kontrola stanów towarowych w programie Comarch ERP XT polega na ewidencji ruchów magazynowych (przyjęć w przypadku zakupów i wydań w przypadku sprzedaży) oraz blokady sprzedaży w momencie wyczerpania się zapasu towaru na magazynie. Obecnie w programie stosowana jest metoda FIFO rozliczenia magazynu. FIFO (First In First Out) czyli „pierwsze przyszło, pierwsze wyszło” to metoda zakładająca, że najpierw sprzedawane są partie danego towaru, które przyszły na magazyn najwcześniej. Metoda ta, determinuje sposób liczenia wartości towarów na magazynie i ustalanie średniej ceny towarów.
Inwentaryzacja i spis z natury – jak te procesy obsługuje i ułatwia XT
Dzięki modułowi Magazyn możliwe jest przeprowadzenie inwentaryzacji oraz spisu z natury. Czym są te czynności?
Spis z natury to czynność polegająca na fizycznym przeliczeniu ilości towarów znajdujących się na magazynie oraz naniesienia danych na karty spisowe (ręczne lub elektroniczne). Zazwyczaj składa się z pierwszego liczenia i liczenia kontrolnego, jednak drugie liczenie nie powinno być wykonywane przez te same osoby, które wykonywały pierwsze liczenie. Po wykonaniu spisu przedsiębiorca wykonuje wyceny posiadanych towarów zazwyczaj na podstawie ich cen zakupu.
Spis z natury jest częścią inwentaryzacji. Inwentaryzacja natomiast ma służyć ustaleniu rzeczywistego stanu ilościowego oraz wartościowego posiadanych towarów oraz wskazaniu i wyjaśnieniu różnic pomiędzy stanem faktycznym, a stanem wynikającym z ewidencji handlowej, czy też księgowej. Tłumacząc na prostszy język, po wykonaniu inwentaryzacji określamy, czy stan faktyczny towarów na magazynie zgadza się z tym, co mamy w programie i jaka jest wartość posiadanych towarów.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Przeczytaj więcej o przetwarzaniu danych w polityce prywatności grupy Comarch.
Ta strona używa plików cookies, aby poprawić Twoje doświadczenie podczas poruszania się po stronie. Spośród tych plików cookies, w Twojej przeglądarce zapisywane są pliki skategoryzowane jako niezbędne, ponieważ są one konieczne do obsługi podstawowych funkcjonalności strony. Korzystamy również z plików cookies stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Takie pliki będą przechowywane w Twojej przeglądarce jedynie za Twoją zgodą. Masz również możliwość zrezygnowania z takich plików, jednak rezygnacja z niektórych z nich może mieć wpływ na Twoje doświadczenie podczas przeglądania strony.
Niezbędne pliki cookies są absolutnie konieczne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Pliki te, w sposób anonimowy, zapewniają obsługę podstawowych funkcjonalności i zabezpieczeń strony internetowej.
Funkcjonalne pliki cookies pomagają w obsłudze określonych funkcjonalności, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Wydajnościowe pliki cookies są wykorzystywane w celu zrozumienia i analizy kluczowych indeksów wydajności strony internetowej, co pomaga w zapewnieniu lepszego doświadczenia odwiedzających użytkowników.
Analityczne pliki cookies są wykorzystywane do badania, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Pliki te pomagają dostarczyć informacji na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookies są wykorzystywane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Pliki te śledzą odwiedzających na różnych stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostosowania reklam.