Użyte w Regulaminie Comarch Betterfly określenia należy rozumieć jak podano poniżej:
Oprogramowanie Comarch Betterfly – oprogramowanie służące do zarządzania przedsiębiorstwem składające się z modułów. Zakres funkcjonalny Oprogramowania Comarch Betterfly określony jest w dokumentacji dostępnej pod adresem https://pomoc.comarchbetterfly.pl.
Operator Comarch Betterfly (Operator) – Comarch Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie przy Alei Jana Pawła II 39A, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000057567, NIP: 677-00-65-406, BDO: 000005192. Wysokość kapitału zakładowego Spółki wynosi 8.133.349,00 zł. Kapitał zakładowy został wpłacony w całości, email: betterfly@comarch.pl.
Chmura Comarch Betterfly – platforma działająca pod adresem https://www.comarchbetterfly.pl/, umożliwiająca korzystanie z Oprogramowania Comarch Betterfly, zgodnie z niniejszym Regulaminem.
Klient Końcowy – prowadząca działalność gospodarczą osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, prowadząca działalność gospodarczą.
Konto Comarch Betterfly (Konto) – wydzielona przestrzeń Chmury Comarch Betterfly określona unikalnym Loginem i zabezpieczona Hasłem, do którego wyłączny dostęp posiada Klient Końcowy oraz upoważniony przez niego Użytkownik.
Użytkownik Konta Comarch Betterfly (Użytkownik) – osoba fizyczna, która wykorzystując Login i Hasło, korzysta z Oprogramowania Comarch Betterfly w imieniu i na rzecz Klienta Końcowego.
Hasło – ciąg znaków zabezpieczający dostęp do Konta Comarch Betterfly.
Login – adres e-mail użytkownika, wykorzystywany wraz z Hasłem do autoryzacji dostępu do Konta Comarch Betterfly.
Comarch Cloud Portal (Portal)– portal umożliwiający Klientowi Końcowemu zakup produktów Comarch, w tym Oprogramowania Comarch Betterfly. Comarch Cloud Portal dostarcza m.in. funkcji bezpiecznego, jednokrotnego logowania (SSO) do produktów Comarch znajdujący się pod adresem https://www.comarch-cloud.pl/app/market/products.
Partner– podmiot, który na podstawie umowy zawartej z Operatorem sprzedaje Oprogramowanie Comarch Betterfly.
Biuro Rachunkowe - podmiot świadczący usługi księgowe na rzecz Klientów Końcowych z wykorzystaniem Oprogramowania Comarch Betterfly, który na podstawie umowy zawartej z Operatorem może również sprzedawać Oprogramowanie Comarch Betterfly.
Kod aktywacyjny (Kod) –kod aktywujący możliwość korzystania z Oprogramowania Comarch Betterfly w Chmurze Comarch.
Umowa – umowa na korzystanie z Oprogramowania Comarch Betterfly w Chmurze Comarch, którą stanowi niniejszy Regulamin.
Cennik - cennik Oprogramowania Comarch Betterfly obowiązujący klientów, którzy dokonali zakupu Oprogramowania przed dniem 15.10.2025 r. dostępny dla klientów po zalogowaniu do Oprogramowania.
Cennik dla nowych klientów - cennik Oprogramowania Comarch Betterfly znajdujący się pod adresem: https://www.comarchbetterfly.pl/cennik/, obowiązujący wyłącznie dla klientów, którzy po raz pierwszy dokonali zakupu Oprogramowania po dniu 14.10.2025 r.
Okres Testowy Oprogramowania (Okres Testowy) – pełna wersja Oprogramowania Comarch Betterfly udostępniana przez Operatora na czas określony oraz zasadach określonych w Cenniku w celu oceny przydatności Oprogramowania Comarch Betterfly dla działalności gospodarczej Klienta Końcowego.
Przerwa techniczna - przerwa w dostępie do Oprogramowania Comarch Betterfly związana z aktualizacją wersji lub/i modernizacją infrastruktury, o której Comarch informuje z odpowiednim wyprzedzeniem za pomocą komunikatów lub drogą mailową.
Produkty Podmiotów Trzecich - każdy produkt (systemy operacyjne, oprogramowanie, licencja itp.), którego producentem lub właścicielem nie jest Comarch.
Niniejszy regulamin zwany dalej „Regulaminem” określa zasady przetwarzania danych osobowych przez Comarch spółkę akcyjną z siedzibą w Krakowie przy Al. Jana Pawła II 39A, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000057567 (zwaną dalej: Comarch). Wysokości kapitału zakładowego Comarch wynosi 8.133.349,00 zł. Kapitał zakładowy został wpłacony w całości. Numer NIP: 677 - 00 - 65 – 406.
Kategorie osób / podmiotów danych | Rodzaj danych wprowadzanych do Oprogramowania Comarch Betterfly | Np. |
---|---|---|
|
Zawarte w aktach osobowych oraz innych dokumentach niezbędnych do realizacji obowiązków Administratora jako pracodawcy i płatnika składek; dane identyfikacyjne, dane adresowe, dane transakcyjne, historia komunikacji, historia logowania / wykonywanych działań, zakres uprawnień. | imię i nazwisko, login użytkownika, data urodzenia, miejsce zamieszkania, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, numer PESEL, numer konta bankowego, dane kontaktowe, imiona oraz daty urodzenia dzieci pracownika (jeżeli podanie jest konieczne w związku z korzystaniem ze szczególnych uprawnień z prawa pracy), wynagrodzenie, absencje. |
Kontrahenci
dostawcy, odbiorcy
|
Zawarte w umowach i rachunkach do umów oraz wszelkich innych dokumentach; dane identyfikacyjne, dane adresowe, dane transakcyjne, historia komunikacji. | imię, nazwisko, adres zamieszkania, dane kontaktowe, PESEL, nr rachunku bankowego, wynagrodzenie, informacje niezbędne do naliczenia składek społecznych, a w przypadku prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej – nazwa i adres działalności, NIP oraz REGON. |
Niniejszy załącznik przedstawia ogólny opis standardowych środków technicznych i organizacyjnych stosowanych przy świadczeniu dla klientów usług związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
I. Środki organizacyjne - Procedury i polityki obowiązujące w grupie Comarch
II. Środki techniczne i organizacyjne – kontrola dostępu
III. Środki techniczne i organizacyjne – usługi wsparcia
Usługi wsparcia świadczone są przez przeszkolonych pracowników za pomocą Systemu Obsługi Zgłoszeń (SOZ) oraz systemu pocztowego, które to systemy podlegają eksploatacji i rozwojowi z uwzględnieniem zasad rozwoju i eksploatacji systemów informatycznych spełniających wytyczne związane z przetwarzaniem danych osobowych przyjęte w firmie Comarch. Uzyskane bazy danych w celach realizacji usługi są niezwłocznie i bezpowrotnie niszczone zgodnie z polityką wewnętrzną Comarch.
IV. Zarządzanie incydentami bezpieczeństwa
W Comarch wdrożono procedury zarządzania incydentami związanymi z naruszeniem bezpieczeństwa informacji i nałożono na wszystkich pracowników obowiązek zgłaszania wszelkiego rodzaju incydentów związanych z naruszeniem bezpieczeństwa informacji, w tym naruszeń ochrony danych osobowych.
V. Szkolenia i audyty