Fakturowanie           |           Księgowość           |           Magazyn

E-COMMERCE: Co warto wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży w Internecie?

11 Lut, 2020
Aleksandra Wojtecka

Jeżeli interesujesz się e-commerce lub zastanawiasz się jak zacząć prowadzić sprzedaż w Internecie, ale nie masz jeszcze swojego sklepu internetowego, koniecznie przeczytaj poniższy artykuł.

Krok 1: Określenie modelu sprzedaży

Przed rozpoczęciem sprzedaży w Internecie warto określić model biznesowy, w jakim będzie funkcjonował przyszły sklep internetowy. Wybór kanału sprzedaży w Internecie jest bardzo ważny, ponieważ pozwala na określenie docelowej grupy odbiorców.

Definicja modelu B2B i B2C

Model B2B (business to business) to model polegający na prowadzeniu sprzedaży/transakcji między dwoma lub więcej podmiotami gospodarczymi. Natomiast model B2C (business to consumer) to standardowe prowadzenie sprzedaży skierowane do klienta indywidualnego.

Infrastruktura sklepu internetowego

Sklep internetowy dla klientów B2B wymaga bardziej rozbudowanej i zaawansowanej infrastruktury, która w relacji business to business pozwoli na dostosowanie oferty handlowej dla zalogowanych klientów firmowych, tym samym ułatwiając im poszukiwanie odpowiedniego rozwiązania.

Warunki sprzedaży

Transakcje w modelu B2B często są negocjowane przez kupujących na indywidualnych warunkach, co nie ma miejsca w przypadku sprzedaży B2C. Rozliczenie płatności za transakcje w modelu B2C odbywa się od razu w dniu zamówienia lub dostawy, z kolei w modelu B2B rozliczenie transakcji może odbywać się z odroczonym terminem płatności.

Warto wiedzieć, iż w modelu B2B, gdzie prowadzona jest sprzedaż tylko do działalności gospodarczych, nie obowiązują przepisy prawa zakupów konsumenckich.

Krok 2: Dostosowanie wymagań i możliwości

Kolejnym krokiem przed rozpoczęciem prowadzenia sprzedaży w Internecie powinno być zapoznanie się z ofertą firm zajmujących się tworzeniem oprogramowania oraz aplikacji dedykowanych e-commerce.

Większość rozwiązań do sprzedaży w Internecie posiada bardzo rozbudowaną gamę funkcjonalności. Jako przedsiębiorca powinieneś zwrócić uwagę na najważniejsze, np.: brak prowizji od sprzedażybrak limitu produktówbrak limitu wersji językowych, możliwość korzystania z aplikacji mobilnej dla sklepu internetowego, możliwość prowadzenia sprzedaży zagranicznej, możliwość wystawienia opinii o produkciewsparcie technicznecertyfikat SSL, a także określić konieczność zastosowania ich w Twoim biznesie.

Poniżej przedstawiamy dodatkowe funkcjonalności wraz z ich zastosowaniem, które pomogą w rozwijaniu Twojego biznesu w Internecie:

  • możliwość generowania raportów sprzedaży to narzędzie do przygotowywania analiz umożliwiających prognozowanie przyszłej sprzedaży oraz tworzenie bardziej rozbudowanych statystyk i strategii firmy,
  • prowadzenie wielu sklepów w jednym panelu administracyjnym to bardzo korzystne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy myślą o dalszym rozwoju swojego biznesu w Internecie; możliwość obsługi kilku sklepów w jednym panelu administracyjnym to oszczędność czasu i pieniędzy,
  • tworzenie indywidualnych cenników dla klientów jest funkcjonalnością dedykowaną dla przedsiębiorców, którzy myślą o rozwijaniu zindywidualizowanej sprzedaży 
    i dostosowania cennika do różnych grup odbiorców,
  • porzucone koszyki to narzędzie umożliwiające analizę i remarketing dla klientów, którzy byli zainteresowani naszym produktem, jednak nie sfinalizowali procesu zamówienia,
  • zintegrowanie z systemami magazynowymi i księgowymi – warto zwrócić uwagę czy dane rozwiązanie do sprzedaży w Internecie posiada możliwość zintegrowania z systemami ERP (systemami magazynowo-księgowymi), co pomoże nam w zautomatyzowaniu i przyspieszeniu procesu sprzedaży.

Krok 3: Wybór odpowiedniego rozwiązania

Przed wyborem odpowiedniego rozwiązania warto rozpocząć testowanie kilku sklepów internetowych, które odpowiadają najważniejszym potrzebom firmy. Na tym etapie zachęcamy również do przetestowania platformy Comarch e-Sklep, która została stworzona z myślą o każdym sklepie, bez względu na branżę czy sposób sprzedaży. Comarch e-Sklep możesz przetestować bezpłatnie przez 30 dni. Podczas rozpoczęcia okresu testowego możesz również skontaktować się z działem e-commerce przyszłego sklepu internetowego.

Jakie pytania powinieneś zadać swojemu konsultantowi:

  • Jakie są dostępne wersje sklepu internetowego?
  • Jaki jest miesięczny bądź roczny koszt oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego?
  • Jak wygląda proces składania zamówienia na sklep internetowy?
  • Jaki jest koszt wdrożenie sklepu internetowego?
  • Co w przypadku zawieszenia działalności? Jak wygląda wypowiedzenie umowy?

Ostatnim krokiem jest zamówienie i wdrożenie sklepu internetowego w Twojej firmie.

Przetestuj już teraz efektywną platformę Comarch e-Sklep zakładając konto na stronie: www.comarchesklep.pl.

Aleksandra Wojtecka

W Comarch zajmuje się obsługą zapytań przychodzących w ramach oferty handlowej Comarch ERP oraz realizacją zamówień klientów w Sklepie Comarch. W ramach działań handlowych kontaktuje się z potencjalnymi Klientami Comarch e-Sklep oraz przygotowywaniem baz danych do prowadzenia działań marketingowo – handlowych. Wcześniejsze doświadczenie zawodowe również budowała w działach sprzedaży i obsługi klienta bezpośredniego.

Aleksandra Wojtecka

W Comarch zajmuje się obsługą zapytań przychodzących w ramach oferty handlowej Comarch ERP oraz realizacją zamówień klientów w Sklepie Comarch. W ramach działań handlowych kontaktuje się z potencjalnymi Klientami Comarch e-Sklep oraz przygotowywaniem baz danych do prowadzenia działań marketingowo – handlowych. Wcześniejsze doświadczenie zawodowe również budowała w działach sprzedaży i obsługi klienta bezpośredniego.

Testuj za darmo!

Pełna funkcjonalność
do 10 dokumentów bez opłat